Įsivaizduojama opera

Animacinis filmas-opera

Festivalio svečias „Įsivaizduojama opera“ (L‘Opéra Imaginaire) – 1993 metais išleista muzikinių animacinių filmų serija, kurioje ekranizuotos pačios žymiausios klasicizmo bei romantizmo operų arijos ir scenos. Kiekvienas iš dvylikos fragmentų yra tarsi atskiras trumpametražis animacinis filmas, kurį pristato pasakotojo personažas (panašus į italų tenorą Luciano Pavarotti), tampantis skirtingus epizodus jungiančiu elementu. „Įsivaizduojamoje operoje“ galima aptikti įvairias animacijos technikas: kadrinės animacijos (arba sustabdyto kadro animacijos), pieštinės animacijos, plastilino ir lėlių animacijos, taip pat 3D animacijos technologijas.

Dvylika animacinių arijų:

PAJACAI (Kanijaus arija „Vesti la giubba“ / „Apsirenk kostiumą“)
Kompozitorius Ruggero Leoncavallo, atlikėjas Franco Corelli, režisierius Ken Lidster.
Kanijus pasiruošęs komiškam pasirodymui kažkur Pietų Italijoje. Prieš pat jį, pajacas sužino apie savo žmonos neištikimybę ir sielvartą išreiškia dainuodamas ariją. Po to sudaužyta širdimi jis pasirodo scenoje ir vaidina klouno rolę.

RIGOLETAS (Mantujos hercogo arija „La donna è mobile“ / „Širdys mergelių“)
Kompozitorius Giuseppe Verdi, atlikėjas Nicolai Gedda, režisierė Monique Renault.
Tavernoje, prieš pat tragišką Džildos mirtį, nieko neįtardamas Mantujos hercogas dainuoja garsiąją ariją apie moteriško elgesio nepastovumą „Širdys mergelių“.

KARMEN (Berniūkščių choras „Avec la garde montante“ / „Kartu su sargyba, žygiuojančia į tarnybą“)
Kompozitorius Georges Bizet, atlikėjai: Prancūzijos krikščionių bažnyčios berniukų choras „Les Petits Chanteurs à la Croix de Bois“, režisieriai: Pascal Roulin ir Christophe Vallaux.
Į Sevilijos miesto aikštę įžygiuoja naujas sargybos būrys, su kuriuo kartu pasirodo Chosė ir kapitonas Cuniga. Gatvės berniūkščiai, šaipydamiesi ir mėgdžiodami kareivius, dainuoja „Kartu su sargyba, žygiuojančia į tarnybą“.

FIGARO VEDYBOS (Kerubino arija „Voi, che sapete che cosa è amor“ / „Jūs, ponios, žinančios kas yra meilė“)
Kompozitorius Wolfgang Amadeus Mozart, atlikėja Susanne Danco, režisierius Pascal Roulin.
Grafo Almavivos rūmuose, rengiantis Siuzanos ir Figaro vestuvių iškilmėms, Siuzanos raginamas jaunasis pažas Kerubinas, persirengęs mergina, dainuoja meilės dainą, sukurtą grafienei Rozinai.

MADAM BATERFLAI (Čio Čio San arija „Un bel dì, vedremo“ / „Vieną gražią dieną pamatysime“)
Kompozitorius Giacomo Puccini, atlikėja Felicia Weathers, režisierius Jonathan Hills.
Savo namuose Nagasakyje, Čio Čio San laukia iš užjūrio sugrįžtančio vyro – amerikiečių karo laivyno leitenanto Benjamino Franklino Pinkertono. Jo lūkuriuodama Madam Baterflai dainuoja nekantrumo ir aistros kupiną ariją.

PERLŲ ŽVEJAI (Nadiro ir Zurgos duetas „Au fond du temple saint“ / „Šventyklos gilumoje“)
Kompozitorius Georges Bizet, atlikėjai: Nicolai Gedda, Ernest Blanc, režisierius Jimmy T. Murakami.
Ceilone susitikę Nadiras ir Zurga dainuoja draugystės duetą. Jame jie garbina savo seną bičiulystę, kuri buvo nutraukta jaunystės metais, abiem įsimylėjus Brahmos šventyklos žynę Leilą.

UŽBURTOJI FLEITA (Paminos arija „Du also bist mein Braütigam?“ / „Tad tu esi mano jaunikis?“)
Kompozitorius Wolfgang Amadeus Mozart, atlikėja Lucia Popp, režisierius Raimund Krumme.
Tikėjimo ir tiesos ieškančią Paminą apninka abejonės dėl Tamino meilės. Ją užvaldo meilės kančios ir silpnumo akimirką Pamina nusprendžia nusižudyti, į rankose laikomą durklą kreipdamasi žodžiais: „Tad tu esi mano jaunikis?“. Šią sceną išvysta trys berniukai, kurie sulaiko ją nuo savižudybės ir žada, jog ji greitai pamatysianti savo mylimąjį.

PELENĖ (Sekstetas „Questo è un nodo avviluppato“ / „Tai suraizgytas mazgas“)
Kompozitorius Gioachino Rossini, atlikėjai: Giuletta Simionato, Paola Montarsolo, Dora Carra, Giovanni Rionanni ir Miti Truccato Pace, režisierius Stephen Palmer.
Andželina pameta savo sidabrinę apyrankę – tą, kuri pagaliau atveda jos mylimąjį princą Ramirą jai į glėbį. Kitą dieną po didžiosios puotos rūmuose visi veikėjai dainuoja sekstetą, kurio pabaigoje Ramiras ir Andželika atpažįsta vienas kitą.

FAUSTAS (Mefistofelio kupletai „Le veau d’or est toujours debout!“ / „Vien tik auksas valdo mus!“)
Kompozitorius Charles Gounod, atlikėjas Nicolai Ghiaurov, režisierius Hilary Audus.
Margaritos brolis Valentinas, kartu su Fausto draugu Wagneriu išvyksta į karą, savo sesers globą patikėdamas geram bičiuliui, Fausto studentui Zybeliui. Prie miesto vartų pasirodo ir Mefistofelis, minią apdovanojęs vynu jis dainuoja demoniškus „Aukso veršio“ kupletus.

TRAVIATA (Choras „Noi siamo zingarelle“ / „Mes esame čigonės“)
Kompozitorius Giuseppe Verdi, atlikėjai Romos Santa Cecilia akademijos choras, režisierė Guionne Leroy.
Prancūzija, 1850 metai. Floros rezidencijoje vykstančioje puotoje markizas pasakoja namų šeimininkei apie Violetos ir Alfredo išsiskyrimą. Šventei pasiekus kulminaciją pasirodo jaunų čigonių šokėjų būrys, Floros pakviestas palinksminti svečius.

LAKMĖ (Lakmės ir Malikos duetas „Dôme épais, le jasmin“ / „Tankus skliautas, jazminas“)
Kompozitorius Léo Delibes, atlikėjos: Mady Mesplé, Danielle Millet, režisierius Pascal Roulin.
XIX a. Indijoje britų karininkas įsimyli brahmano Nilakanto dukterį Lakmę. Ji ir jos tarnaitė Malika dainuoja „Gėlių duetą“, ruošdamosi maudynėms šventojoje upėje.

TOSKA (Kavaradosio arija „E lucevan le stelle“ / „Ir žvaigždės šviečia“)
Kompozitorius Giacomo Puccini; atlikėjas Carlo Bergonzi, režisierius Josè Abel Key.
Kavaradosis kalėjime laukia egzekucijos… Prižiūrėtojui atiduodamas paskutinį savo turtą – žiedą, Kavaradosis įtikina vyrą perduoti raštelį mylimajai Toskai. Atsisveikinimo laišką jis pradeda žodžiais: „Ir žvaigždės šviečia“, baigdamas jį fraze: „Ir niekada aš nemylėjau gyvenimo taip smarkiai“.

.