Dar pernai metais „Operomanija“ planavo 2022-ųjų balandį publiką pakviesti į 8-ąjį festivalį „Naujosios operos akcija“ (NOA), tačiau vis dar nenurimstanti pandeminė situacija ir kūrėjų poreikis skirti daugiau laiko naujiems kūriniams išplėtoti, pakoregavo organizacijos planus, todėl festivalis perkeltas į šių metų spalį. Kadangi salės festivaliui jau buvo rezervuotos – tai tapo puikia galimybe per mėnesio laikotarpį Vilniuje pristatyti beveik visą repertuarą. Šiuolaikinio muzikos teatro kūrinių maratone – „Auksiniu scenos kryžiumi“ bei kitais nacionaliniais ir tarptautiniais prizais apdovanoti darbai, palankiai įvertinti Lietuvos ir užsienio kritikų bei publikos.
Žiūrovai kviečiami apsilankyti:
- kovo 18, 19, 20, 26, 28, 29 d. – garso patirtyje Vilniaus gete „Glaistas“ (aut. Rimantas Ribačiauskas, Mantas Jančiauskas, Jūra Elena Šedytė, Andrius Šiurys);
- balandžio 6 d. – seniai teatrinėse erdvėse skambėjusiame garso vaidinime „Audiokaukas“ (aut. Arturas Bumšteinas);
- balandžio 8 d. – tą patį vakarą du kartus įvyksiančioje operoje „Geros dienos!“ (aut. Vaiva Grainytė, Lina Lapelytė, Rugilė Barzdžiukaitė);
- balandžio 10 d. – komiksų operoje „Alfa“ (aut. Dr. GoraParasit, Albertas Navickas, Gabrielė Labanauskaitė);
- balandžio 12 d. – garso instaliacijoje-performanse „Olympian Machine“ (aut. Arturas Bumšteinas);
- balandžio 20 ir 21 d. – muzikiniuose paveikslėliuose iš Lietuvos televizijos archyvų „Radvila Darius, Vytauto“ (aut. Karolis Kaupinis, Birutė Kapustinskaitė, Arnas Mikalkėnas, Goda Palekaitė);
- balandžio 22 d. – erdvinės operos tamsoje „Confessions“ (aut. Rūta Vitkauskaitė, Jens Hedman, Åsa Nordgren) rodymuose.
„Operomanija“ ir su ja bendradarbiaujantys menininkai nusprendė visas gautas pajamas už parduotus bilietus į renginius skirti Ukrainos kovotojams ir nuo karo nukentėjusiesiems paremti.
Mintis paaukoti lėšas kilo tuomet, kai prasidėjus Rusijos karui Ukrainoje, kūrėjai pasidalijo juos užvaldžiusiais beprasmybės ir net kaltės, kilusios negalint maksimaliai padėti Ukrainai, jausmais. Kartu svarstėme, kuo galime būti naudingi būdami tuo, kas esame. Atrodė, kad kultūra ir menas tapo visiškai bereikšmiai: kai kurie kolegos netgi siūlė atšaukti pasirodymus, nes užsiimti tokia veikla galbūt nėra jautru ir etiška karo akivaizdoje. Vis dėlto, manau, kad privalome nepasiduoti niūrioms nuotaikoms ir tęsti savo darbus – tai, ką galime daryti geriausio. Daugeliui menininkų šiuo metu labai reikia motyvacijos susikaupti, būtina atrasti patvirtinimą, kodėl verta tęsti profesinę veiklą – visiems norisi jaustis naudingais ir prisidėti pagalba. O žiūrovams galbūt taip pat reikia „alibi“ tam, kad toliau lankytųsi renginiuose,
– pasakojo „Operomanijos“ prodiuserė Ana Ablamonova.
Renginių maratono organizatoriai tikisi, kad galimybė palaikyti menininkus ir kartu paremti Ukrainą paskatins žiūrovus šiuo neramiu laiku nenusigręžti nuo kultūros.
Tikimės surinkti mažiausiai keliolika tūkstančių eurų – tiksli suma priklausys nuo žiūrovų lankomumo. Lėšas, gautas iš prekybos bilietais, planuojame pervesti VšĮ „Mėlyna ir geltona“, taip pat pasiliekame teisę dalį lėšų skirti kitai pagalbą Ukrainai teikiančiai įstaigai arba konkrečiam atvejui paremti. Stebėsime situaciją ir sprendimą dėl tikslinio lėšų panaudojimo priimsime tuomet, kai visos pajamos iš prekybos bilietais pasieks organizacijos sąskaitą. Su spektaklių pristatymu susijusias išlaidas, kurias pirmiausia pasistengsime minimalizuoti, padengsime iš mūsų organizacijos „archyvų“ bei Lietuvos kultūros tarybos skirtos paramos,
– sakė A. Ablamonova.