Apie „Operomanijos“ intensyvų rudens užsienio gastrolių etapą jo statistika byloja pati už save: 14 dienų, 5 skirtingi miestai, 4 kūriniai, 9 pasirodymai.
Gastrolių sezono pradžią paskelbėme šių metų Europos kultūros sostinėje – Estijos mieste Tartu, kur rugsėjo 26 ir 27 dienomis kartu su kitais mūsų šalies šiuolaikinio muzikos teatro bendruomenės nariais dalyvavome 3-iajame Baltijos šiuolaikinės operos tinklo susitikime. Čia susipažinome su naujosios operos situacija Estijoje, šio žanro rinka ir patiriamais iššūkiais, aptarėme Baltijos šalių bendrų šiuolaikinės operos kūrybinių rezidencijų modelius ir kt. Tiesiai iš Estijos gastrolių maršrutas nusidriekė iki Austrijos sostinės Vienos, kur rugsėjo 28 d., festivalyje MusikTheaterTage Wien skambėjo koncertas su choreografine uodega „The Urban Tale of a Hippo“. Tai buvo pirmosios šio kūrinio gastrolės, pradėjusios jo toliau besitęsiančią kelionę po užsienio scenas.
Toliau gastrolių keliai atvedė į Lietuvos kultūros sezoną Prancūzijoje. Startavome spalio 2, 3 ir 4 d., Tulūzos scenos menų bienalėje, kurioje pristatėme operą dešimčiai kasininkių, prekybos centro garsams ir fortepijonui „Geros dienos!“ sausakimšoje pagrindinėje ThéâtredelaCité salėje, taip pat po vieno iš spektaklių, jo kūrėjos Vaiva Grainytė ir Rugilė Barzdžiukaitė dalyvavo susitikime su publika. Kūrinį recenzavęs Jérôme‘as Provençalis (www.lesinrocks.com) rašė:
Čia, didžiojoje ThéâtredelaCité salėje, rodoma „Geros dienos!“ neabejotinai atsiduria [Tulūzos bienalės] dėmesio centre. Tai (ultra) šiuolaikinė opera, kurios herojės – dešimt prekybos centro kasininkių, apsirengusių mėlynomis uniformomis, sėdinčių eilėje priešais žiūrovus po neoninėmis lempomis. <…> Dažnai aštria ironija nuspalvinti tekstai nuostabiai dera prie linksmos muzikinės partitūros. <…> Įspūdinga ir rafinuota scenografija užbaigia šį nutolusį (per)vartotojiškos visuomenės vaizdinį, kuriame stulbinamai aštriai poetizuojama išbandymų kupina tikrovė.
Spalio 5 ir 6 d. vykome į Marnos slėnį, čia skambėjo barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Navigacijos“ (iš „Blogų orų“ serijos) – kompozitorius Arturas Bumšteinas sukūrė naują performanso versiją specialiai MAC VAL parodų erdvėms. Garso menininko kūrinys buvo „la Briqueterie CDCN“ festivalio „excentriques“ programos baigiamasis renginys.
Trečioji Lietuvos sezono Prancūzijoje programos stotelė buvo žymusis Paryžiaus teatras Théâtre de la Ville, viena iš šio teatro erdvių (Les Abbesses) meno įvykiais garsėjančiame Monmartre, kur spalio 8 ir 9 d. buvo pristatytas muzikinis performansas „Sporto grupė“, jau sulaukęs ir viešų kritikų atsiliepimų.
Muzika yra sportas ir atvirkščiai! Tai – keistas muzikinis pasirodymas, reikalaujantis tiek pat raumenų, kiek ir kvėpavimo, atliekamas su subtilia ironija po tariamu rimtumu. <…> Kūrinyje skleidžiasi monodinis arba polifoninis, kartais sinkopuotas dainavimas, paveldėtas iš tradicinio lietuviško chorinio dainavimo tradicijos, net sutartinių,
– rašo Denis Sanglard (unfauteuilpourlorchestre.com).
O Amélie Blaustein-Niddam (cult.news) svarsto:
Skambesys primena šiuolaikinės klasikinės muzikos kūrinius, primenančius Cage’ą, Reichą ir Glassą. <…> Ar daina yra sportiška, ar sportas tampa melodingas? <…> Fizinės išvaizdos apsėsto mūsų pasaulio karikatūra yra subtiliai sukurta, svyruoja tarp žavesio ir ironijos.
Lygiai po savaitės, spalio 19-20 d. į šį teatrą, tik kitą jo sceną, sugrįšime su dar vienu kūriniu – muzikiniais paveikslėliais iš Lietuvos televizijos archyvų „Radvila Darius, Vytauto“; toliau Lietuvos šiuolaikinio muzikos teatro sezonas Prancūzijoje sklis kitose Paryžiaus ir Marselio scenose.