Birželio 15 dieną, atsinaujinusioje Aleknaičių kultūros ir edukacijos erdvėje (AKEE), įsikūrusioje Pakruojo rajone, dalyvaus prieš porą metų „Operomanijos“ inicijuotas „Sodo choras“. Šiuo pasirodymu AKEE koncerte choras uždarys savo antrąjį sezoną ir atliks naujo kūrinio „Baublio gimimas“ premjerą.
Prieš daugiau kaip du šimtus metų rašytojas Dionizas Poška savo kieme išskobė išdžiūvusį ąžuolą ir pavertė jį pirmuoju Lietuvos muziejumi – Baubliu – iki šiol veikiančiu Šilalės rajone. Šiais laikais Poškos idėja savotiškai transformavosi ir sodybų kiemuose skleidžiasi kaip nūdienos objektų instaliacijos iš padangų, senų automobilių ir kt.
Birželio 15-osios AKEE renginyje menininkas Vladas Suncovas pristatys tyrimą apie baublio reiškinio kilmę ir pasidalys istorijomis apie šiuo metu kartu su Laurynu Skeisgiela kuriamą filmą. Po paskaitos „Sodo choras“ surengs pasirodymą – koncertu, kurio metu įvyks ir specialiai šiam renginiui sukurto „Baublio gimimo“ premjera, pasitiks naujai gimstantį baublį.
„Sodo choro“ koncertas prasidės 17.10 val., Aleknaičių kultūros ir edukacijos erdvės kieme (AKEE, Aleknaičių k. 9, Aleknaičiai, Pakruojo rajonas). Visą birželio 15 d. renginių programą rasite čia.
Jau du sezonus „Operomanijos“ inicijuotas, Vaido Bartušo ir Ievos Marmienės vadovaujamas, sostinės kultūros komplekse SODAS2123 reziduojantis kolektyvas jungia kultūros lauke veikiančius neprofesionalius dainininkus ir puoselėja bendruomeninio muzikavimo tradiciją. Daugiausia dėmesio skiriantis eksperimentiniam, improvizaciniam, šiuolaikinės muzikos repertuarui, „Sodo choras“ taip pat atlieka įvairių žanrų, stilių ir epochų nesudėtingą, bet vis sudėtingėjantį repertuarą. Ansamblis tapo eksperimentų ir bendruomeninio muzikavimo metodologijos atradimų aikštele jo vadovams ir nariams. Ir visai netrukus ši metodologija bus pritaikyta profesionaliojo meno kontekstuose – pvz., menininkų dueto „Pakui Hardware“ kuriamame tarpdisciplininiame kūrinyje „Sporos“, kurio premjera įvyks 2025 m. spalį, 9-ajame šiuolaikinės operos festivalyje NOA.