Konkursas „Music Theatre NOW“ organizuojamas bendradarbiaujant to paties pavadinimo platformai, vienijančiai šiuolaikinio muzikos teatro bendraminčius visame pasaulyje, bei Tarptautiniam teatro institutui (ITI – International Theatre Institute). Konkurso tikslas – atrasti naujus, įdomius šiuolaikinio muzikos teatro darbus, kūrybines komandas, autorius ir suteikti jiems galimybę prisistatyti tarptautinei auditorijai, skatinti ir plėtoti šios meno krypties raišką. Tarptautinę žiuri sudaro vertintojai – kūrėjai, tyrėjai, prodiuseriai, kuratoriai – iš skirtingų kontinentų ir kultūrinių kontekstų. Šiemet konkursas sulaukė apie 170 paraiškų, iš kurių išrinko 6 laureatus – kartu su „The Urban Tale of a Hippo“ kūrėjų komanda laureatais paskelbti ir Belgijai, JAV, Jungtinei Karalystei, taip pat Pietų Afrikai / Vokietijai bei Belgijai / Jungtinei Karalystei / Egiptui atstovaujantys darbai.
Skelbdama koncertą su choreografine uodega konkurso nugalėtoju, komisija komentavo:
„The Urban Tale of a Hippo“ yra vizionieriškas kūrinys, išrinktas laureatu už novatorišką šiuolaikinių peizažų ir persipynusios žmonių bei gyvūnų tapatybės tyrinėjimą ekologijos kontekste. Žiuri įvertino kūrinį už planetos pažeidžiamumo alegorinį atvaizdavimą ir kritinį žmonijos ekologinio pėdsako apmąstymą.
„Music Theatre NOW“ laureatams atitenkantis „prizas“ – tai jų kūriniams galinčios atsiverti plačios tarptautinės sklaidos galimybės. Šis konkursas tokia atspirtimi gastrolėms po viso pasaulio scenas dar 2012 m. tapo ir jame nugalėjusiai lietuvių kūrėjų – Vaivos Grainytės, Linos Lapelytės ir Rugilės Barzdžiukaitės – šiuolaikinei operai „Geros dienos!“.
Nors konkurso organizatoriai laureatams tarsi niekaip neįsipareigoja, bet suburia daugybę interesantų, kurie gali nulemti laimėjusių kūrinių likimą. Apie tai, kokios „pasekmės“ gali laukti nugalėtojų, vaizdžiai liudija operos „Geros dienos!“ proveržis. Nugalėjęs konkurse, kūrinys sulaukė kvietimo į festivalius Šanchajuje ir Niujorke, o tada prasidėjo ilgiausi tarptautiniai turai, ir tik tada šis darbas sulaukė pripažinimo Lietuvoje. Iki šio konkurso opera „Geros dienos!“ sunkiai skynėsi kelią – jos premjera Vilniuje buvo parodyta tik vieną kartą. Viliuosi, kad tapimas laureatu padės ir „The Urban Tale of a Hippo“ išplaukti į tarptautinius vandenis,
– sako Vilniaus miesto šiuolaikinio muzikos teatro kompanijos „Operomanija“ prodiuserė Ana Ablamonova.
Lietuvos publika jau turėjo galimybę susipažinti ir su keliais kitais sėkmingai po užsienio scenas gastroliuojančiais konkurso „Music Theatre NOW“ laureatais. Šiuolaikinės operos festivalyje NOA (Naujosios operos akcija) 2015 m. po Vilnių kursavo režisierės ir video menininkės Liz Dunn, kompozitoriaus ir garso menininko Lawrenceʼo Englisho bei dramaturgės Laros Thoms audiovizualinė paukščių stebėjimo kelionė mieste „Flyway“ (Australijos prodiuserių kompanijos „Aphids“ projektas), o 2022 m. festivalyje didelio Lietuvos žiūrovų ir kritikų dėmesio sulaukė ukrainiečių Romano Grygorivo ir Illios Razumeiko archeologinė opera „Chornobyldorf“ (prodiuseris – šiuolaikinės operos laboratorija „Opera Aperta“).
Koncerto su choreografine uodega „The Urban Tale of a Hippo“ (liet. „Urbanistinė pasaka apie begemotą, arba Urbanistinė begemoto uodega“) premjera įvyko 2022 m. spalį, 8-ajame šiuolaikinės operos festivalyje NOA. Kūrinys taip pat sulaukė palankių muzikos ir scenos meno kritikų atsiliepimų.
Įdomu, kaip kūrėjai visiškai urbanistinėje erdvėje, pasitelkdami garsus, dūmus, šviesas perkuria gamtą, tikresnę už tą, kurią girdi ir patiri kokį pritemusį vasaros vakarą kažkur, tolimo kaimo pievoje. <…> Žiūrovui leidžiama tarpti šioje mistiškoje erdvėje,
– rašė teatrologė, kritikė Ugnė Kačkauskaitė („Menų faktūra“).
Šį pavasarį „begemotas“ vėl sugrįš į sostinės Dūmų fabriką: renginys vyks balandžio 24 ir 25 dienomis, kūrinys bus parodytas keturis kartus; bilietus į renginį platina Bilietai.lt.
Daugiau informacijos apie konkursą „Music Theatre NOW“ čia.