Performanso „Navigacijos“ atlikėjai blogais orais dalijosi istorinėje Ženevos salėje

2024 04 24

Balandžio 12-21 dienomis, Ženevoje (Šveicarijoje) vykusį tarptautinį muzikos ir garso meno festivalį „Archipel“ paskutiniąją jo dieną užbaigė garso menininko Arturo Bumšteino kūrinys – barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Navigacijos“ (iš „Blogų orų“ serijos).

Atlikėjai Gitis Bertulis, Gailė Griciūtė, Greta Grinevičiūtė, Alanas Gurinas ir Ieva Rižė garso performansu perteikiamas gamtos stichijas navigavo Ženevos istorinėje salėje Salle Communale de Plainpalais, įkurtoje 1908-1909 metais ir pasižyminčioje išskirtine akustika, labai tinkama barokinio teatro triukšmų mašinomis kuriamai garsinei partitūrai skleistis.

Kiekvienoje salėje performansas suskamba vis kitaip. Kūriniui vis plačiau keliaujant po pasaulį, įvairias geografines teritorijas, jis įgyja naujų, įvairesnių prasmių. Tarsi pats performansas veiktų kaip klimato reiškinys. O atlikėjai, it kokie sinoptikai, kaskart identifikuojantys vis skirtingas oro sąlygas, jas perkuria ir pritaiko naujai erdvei,

– teigia Vilniaus miesto šiuolaikinio muzikos teatro kompanijos „Operomanija“ vadovė, prodiuserė Ana Ablamonova.

Kvietimo pristatyti performansą festivalyje Ženevoje „Navigacijų“ kūrėjai sulaukė per rudenį įvykusias gastroles Hadersfilde, Jungtinėje Karalystėje. Išvydusi lietaus, vėjo ir griaustinio stichijas keliančias barokinio teatro triukšmų mašinas, festivalio „Archipel“ viena iš meno vadovų Marie Jeanson tąkart apie norą pristatyti šį darbą Šveicarijos publikai teigė, jog „tai tebūnie mano nedidelis kaprizas“.

Dešimt dienų vykstančio Tarptautinio muzikos ir garso meno festivalio „Archipel“ programa įprastai būna labai intensyvi – kasdien vyksta po 6-7 renginius skirtingose Ženevos istorinio pastato erdvėse. Žiūrovų čia laukia koncertai, instaliacijos, garso performansai, kūrybinės dirbtuvės; festivalis turi ir čia pat kasdien kuriamą savo radijo ziną.

.