Ilgametis aktualios muzikos praktikas puoselėjantis Berlyno festivalis yra svarbi šiuolaikinės muzikos erdvė Europos žemėlapyje. „MaerzMusik“ yra festivalis, diktuojantis muzikos lauko tendencijas. Vizionieriškas kuratorinis žvilgsnis ir miesto atvirumas kuria reiškinio pojūtį. Faktas, kad „The Urban Tale of a Hippo“ yra šio festivalio programoje, dar kartą patvirtina kūrinio šviežumą ir tai, kad kūrybinė komanda užčiuopė aktualią garsinę ir sceninę raišką šiuolaikybėje,
– mintimis apie festivalio reikšmę dalijasi ansamblio „Synaesthesis“ pianistė Marta Finkelštein.
Koncertus, performansus, šokio-judesio spektaklius, naująją operą, tarpdisciplinines šiuolaikinio meno instaliacijas pristatantis kasmetinis aktualios muzikos festivalis „MaerzMusik“, kovo 21-30 dienomis Berlyne vyks jau 24-ąjį kartą, o festivalio ištakos siekia net 1967-uosius. Šių metų programoje, kartu su kūrėjų iš Vokietijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Izraelio, Tailando, Vietnamo ir kt. šalių atstovų darbais, pirmą kartą dalyvaus Vilniaus miesto šiuolaikinio muzikos teatro kompanijos „Operomanija“ prodiusuojamas kūrinys – koncertas su choreografine uodega „The Urban Tale of a Hippo“; koncertas kovo 24-ąją du kartus nuskambės Berlyno Sophiensæle.
Šiuolaikybės kraštovaizdį tyrinėjančio ir žmogaus bei gyvūno tapatumą apsvarstančio muzikinio kūrinio „The Urban Tale of a Hippo“ autoriai – tarptautinė komanda: Panayiotis Kokoras, Andrius Katinas, Nanni Vapaavuori, Morta Nakaitė, ansamblis „Synaesthesis“. Koncerto su choreografine uodega premjera įvyko 2022 m., 8-ajame festivalyje NOA (Naujosios operos akcija).
Anksčiau M. Finkelštein teko gyvai stebėti festivalį „MaerzMusik“ tik kaip žiūrovei.
Jutau festivalio aurą ir scenos svorį, nes kiekvienas ten pasirodantis kūrėjas ar kolektyvas yra įdomaus dabarties muzikos pasaulio audinio dalis. Anuomet svarsčiau, kiek dar „Synaesthesis“ reikės augti, kad ten atsidurtume. Tad tai, kad pasirodysime „MaerzMusik“, išpildo profesinę svajonę. Vykstant į gastroles su koncertu „The Urban Tale of a Hippo“ ir prodiuserine kompanija „Operomanija“ apima malonus jausmas, kad Lietuvos muzikos laukas greitai auga ir tampa lygiaverčiu tarptautinio kūrybinio lauko dalyviu,
– pastebi M. Finkelštein.