Rugpjūčio 9-11 dienomis, netoliese Lietuvos ir Latvijos pasienio įsikūrusiame Aknystos miestelyje vyko 11-asis alternatyvios kamerinės muzikos festivalis „Sansusī“, kasmet pristatantis iki pat festivalio starto publikai neatskleidžiamą alternatyvios muzikos ir tarpdisciplininio meno kūrinių programą. Kartu su festivaliu šiemet čia surengtas ir 2-asis Baltijos šiuolaikinės operos tinklo susitikimas, suburiantis šiuolaikinio muzikos teatro, naujosios operos kūrėjus, tyrėjus ir prodiuserius.
Tinklo susitikimo renginiuose dalyvavo ir meninę festivalio programą stebėjo Lietuvos, Latvijos, Estijos kūrėjai, tyrėjai, prodiuseriai, – tinklo antrojo susitikimo dalyvių gretas papildė ir nauji šiuolaikinio muzikos teatro entuziastai. Dalyviai per tris dienas taip pat dirbo grupėse, tęsė diskusijas, dalijosi idėjomis ir bendradarbiavimo planais, svarstė bendrų projektų įgyvendinimo galimybes.
„Sansusī“ programoje nuskambėjo latvių ir Vakarų Europos kompozitorių kūrinių pasaulinių premjerų, pristatytos dvi latvių šiuolaikinės operos – „Monstera Deliciosa“ (aut. Līva Bluma, Linda Krūmiņa, Barbara Lehtna) ir „Velni“ (liet. „Velnias“; aut. Raivis Misjunas, Alise Rancāne, Evartas Melnalksnis, Franciska Kronfota, Lota Henša).
Festivalis „Sansusī“ – tai tarsi alternatyvios akademinės muzikos vudstokas. Renginiai vyksta įvairiose Aknystos miestelio ir festivalio erdvėse – miške, improvizuotose koncertų salėse-palapinėse ar kupoluose, angaruose. Įvairove pasižymi ir kūrinių atlikėjų sudėtys – nuo neįprastų sudėčių kolektyvų iki chorų, orkestrų ir pan. Festivalis siūlo ir programą vaikams, kuri yra paklausi čia besilankantiems su šeimomis.
Pirmasis Baltijos šiuolaikinės operos tinklo susitikimas vyko š. m. balandį, Vilniuje; dar du susitikimai šiemet įvyks rugsėjo mėnesį Tartu (Estijoje) ir lapkritį Rygoje (Latvijoje). Tinklo veiklas iš dalies finansuoja „Nordic-Baltic Mobility Programme for Culture“.