Balsas yra gausmas

Audiovizualinis projektas

Audiovizualinis sumanymas „Balsas yra gausmas“ – tai elektroninio gausmo (drone) ir trijų dimensijų projektavimo nustatytose ribose (3D mapping) junginys, kurį pristato du menininkai – kompozitorius Mykolas Natalevičius ir videomenininkas Rimas Sakalauskas. Prieš trejus metus bendradarbiavę kuriant postindustrinį videodarbą „Sinchronizacija“, veržliai migravusį po pasaulio festivalius ir gavusį keliolika tarptautinių apdovanojimų, šį kartą re(n)ginio iniciatoriai „Menų spaustuvės“ Kišeninėje salėje pristato naują projektą, sudarytą iš specialiai salės interjerui pritaikytų 3D efektų, kanalizacijos tėkmių ir kanalizuojamų substancijų videoprojekcijų bei vamzdynų gaudesio, išgauto neatpažįstamai keičiant žmogaus balsą.

2009 m. bendradarbiauti pradėję menininkai sukūrė postsovietinės, postindustrinės vaizduotės įkvėptą audiovizualinį projektą „Sinchronizacija“, Lietuvoje netrukus pripažintą geriausiu studento darbu ir pelniusiu „Sidabrinės gervės“ apdovanojimą. Kūrinys iš karto atsidūrė ir tarptautinės meno bendruomenės dėmesio centre: apie 70 skirtingų parodų ir festivalių (nuo Vilniaus, Rygos ir Talino iki Niujorko, Brazilijos ir Seulo) jį įtraukė į savo programas, o keliolika jų „Sinchronizacijai“ skyrė pagrindinius prizus. Pirmojo bendro projekto sėkmės inspiruoti, Rimas Sakalauskas ir Mykolas Natalevičius ryžosi pristatyti antrą darbą „Balsas yra gausmas“, kurį galima traktuoti kaip kontrolinį ateities projekto „RE: industrializacija“ eksperimentą.

Nepriklausomos kūrybinės grupės „Operomanija“ organizuojamo projekto atspirties taškas – žmogaus balsas, jo garso „molekulės“, kurios jungiasi, telkiasi, moduliuoja ir tampa gausmu, besikaupiančiu statiniu krūviu. Kompozicinių Mykolo Natalevičiaus manipuliacijų metu balsas transformuotas į urbanistinį dūzgesį, tuščių infrastruktūros įrenginių ertmių ar didelių atvirų industrinių plotų ūžesį arba tai, ką prancūzų filosofas Gilles’as Deleuze’as pavadintų „bet-kokių-erdvių“ garsu, eksperimentinės elektronikos entuziastai – drone muzika, o patys menininkai – vamzdžio gausmu. Pagautas industrinio gausmo sukeliamų vizijų, videomenininkas Rimas Sakalauskas sukūrė savitą vizualinę išraišką. Jo videoprojekcijose nužymėtos įsivaizduojamos kanalizacijos tėkmių diagramos, hidrauliniai srautai, įvairiarūšis vamzdynais judantis turinys: nuo gėlo vandens iki ekskrementų, ir skirtingi jų maišymosi pavidalai. Kita vertus, vienas svarbiausių menininko tikslų čia buvo individualiai išbandyti šviežią „3D mapping“ techniką, su kuria pirmą kartą susidūrė dirbdamas „Gluk Media“ komandoje, sukūrusioje projekciją „Stebuklingos Kalėdos”, specialiai paruoštą Vilniaus Arkikatedros Bazilikos šoniniam fasadui. Šį kartą 3D efektus Rimas Sakalauskas pritaiko „Menų spaustuvės“ Kišeninės salės erdvei.

.